Wat is jouw rol en wat doet jullie organisatie?

Ik ben partner bij Mastermind en onder de merknaam DISCOVER bieden we oplossingen voor de groei van mensen, teams & organisaties. We maken daarvoor gebruik van online persoonlijke analyses voor gedrag, drijfveren en talenten. Via DISCOVER Partners en DISCOVER Professionals krijg je als individu of als organisatie toegang tot deze oplossingen om je als mens, als team of als organisatie verder te ontwikkelen.

Waar gebruiken jullie Tableau voor?

We gebruiken Tableau in combinatie met ons product DISCOVER voor persoonlijke analyses. We importeren individuele scores in Tableau. In interactieve team- en organisatieoverzichten geven we inzicht in teamdynamiek en ontwikkelpotentieel. Denk hierbij aan onderwerpen als motivatie, probleembenadering, communicatiestijlen en leiderschap analyses. Om je hiervan een goed beeld te geven hebben we een voorbeeld staan op Tableau Public.

Waarom hebben jullie gekozen voor Tableau?

We hebben in een uitgebreid onderzoek gekeken naar Tableau, Qlik en PowerBI. Daaruit werd al heel snel duidelijk dat Tableau de enige tool was die binnen de standaard functionaliteit en licentiekosten kon bieden wat wij nodig hadden. Voor ons waren vooral geavanceerde grafische weergaves en interactie heel belangrijk. Qlik kon dat helemaal niet bieden en PowerBI alleen als maatwerk tegen hoge kosten en met weinig flexibiliteit.

Welke resultaten hebben jullie hiermee behaald?

Wij hebben met Tableau online dashboards iets toegevoegd aan ons productaanbod wat een echte meerwaarde heeft voor onze klanten en wat ons bovendien uniek maakt ten opzichte van onze concurrenten. Dat zien we terug in meer klanten en hogere omzet bij bestaande klanten.

Wat heeft The Information Lab hieraan bijgedragen?

The Information Lab heeft ons vanaf dag 1 geholpen met het leren werken met Tableau en ondersteunt ons steeds als we dat nodig hebben op bij zowel nieuwe toepassingen als bij het oplossen van problemen. Dat doen ze goed en snel.

Castor

  • Categorie: Klanten case
  • Klant: Mastermind
  • Interviewee: Marco Robben
  • Role: Partner
  • Service: Tableau