Soms is de hiërarchie wat onoverzichtelijk en kan het voor sommige gebruikers onduidelijk zijn hoe ze de velden weer in kunnen klappen, daarom kan het soms handig zijn om een reset-knop te maken.
(Dit blog is het laatste deel in de reeks ‘Verborgen hiërarchie maken zie hier voor deel 1 en hier voor deel 2)
Maak eerst een nieuw worksheet en bewerk de titel tot ‘Reset-knop’ zoals in de onderstaande afbeelding.
Maak vervolgens twee calculated fields aan, dit zijn in feite schijnwaarden of ‘klossen’ om acties omheen te bouwen. Zie onderstaand, maak een calculated fields ‘C_Reset’ met als waarde het getal ‘0’ en een calculated fields genaamd C_All met de waarde ‘All’ als tekst (string):
Sleep beide calculated fields naar detail in de Marks Card en wijzig het type naar ‘Shape’ , kies als vorm vervolgens het gevulde vierkant (Shape). Maak de vorm zo groot mogelijk met Size. Pas de kleur aan naar keuze met Color. Zie de onderstaande afbeeldingen.
Maak vervolgens voor elke parameter die in de hiërarchie gemaakt wordt een ‘reset’-parameter, zoals onderstaand (zie de voorgaande blogs voor een uitgebreidere toelichting op parameters):
Herhaal deze stap voor ‘Laag 2 openen’ . Vergeet niet om de tooltip aan te passen (zie Marks Card), de waarden C_All en C_Reset zijn niet relevant voor de gebruiker. In de onderstaande afbeelding is de tooltip zo aangepast dat het een toelichting of hulptekst geworden is.
In het dashboard kan het worksheet nu ingevoegd worden en ziet het er als onderstaand uit:
PS
Een trucje om de extra witregel onder de titel in het dashboard te krijgen is een regel met onzichtbare (in dit geval witte) tekst in te voegen. Zo komt de float in het voorbeeld beter uit.
Als bron is deze informatie gebruikt.